
5348
6067
14662
16130
Oferta Edukacyjna
§3. Uczeń klasy drugiej, aby stać się absolwentem Szkoły Magii HP School musi:
§5. Uczniom klasy I jak i II przysługuje prawo do ubiegania się o egzamin poprawkowy w dniu rady pedagogicznej przed rozpoczęciem roku szkolnego.
Uczeń zdobywa wiedzę teoretyczną z zakresu naszego miejsca we Wszechświecie, poznaje poszczególnych planet naszego Układu słonecznego, a także inne, wybrane przez nauczyciela obiekty astronomiczne. W trakcie swojej nauki zapoznaje się z sylwetkami znanych astronomów, ich osiągnięciami oraz wysuniętymi teoriami. Czarna Magia (1 godzina tygodniowo) Uczeń poznaje wszelkie aspekty najmroczniejszej magii zarówno w aspekcie teoretycznym jak i praktycznym. W trakcie swojej nauki student uczy się wykorzystywać siły demoniczne, tworzy laleczkę voodoo oraz poznaje inne czarnomagiczne rytuały. Eliksiry (1 godzina tygodniowo) Uczeń zdobywa wiedzę teoretyczną z zakresu historii eliksirów, właściwości poszczególnych ingrediencji i ich wykorzystania w miksturach oraz bezpieczeństwa pracy i wykorzystania narzędzi do sporządzania eliksirów. W ramach zajęć praktycznych uczy się samodzielnie sporządzać wybrane mikstury na poziomie niewykraczającym poza możliwości danej klasy. Historia Magii (1 godzina tygodniowo) Zajęcia są realizowane zazwyczaj w wymiarze czysto teoretycznym. Uczeń zdobywa podstawową wiedze odnośnie historii magicznego społeczeństwa, ważnych dat i przełomowych wydarzeń od czasów zamierzchłych aż po współczesność. Poznaje różne wcielenia magów i ich historyczną definicje. W ramach zajęć praktycznych dopuszczalne są wycieczki klimatyczne do miejsc o szczególnym znaczeniu dla historii magii. Łacina (1 godzina tygodniowo) Zajęcia obejmują naukę pisania i ćwiczenia gramatyczne w języku łacińskim. Uczeń zdobywa umiejętność wyrażania myśli w formie pisemnej na poziomie nieskomplikowanych wypowiedzi, ćwiczy umiejętności komunikacyjne w zakresie słuchania ze zrozumieniem, czytania i tłumaczenia tekstów w zakresie słownictwa podstawowego i tematyki ogólnej. Zajęcia przewidują ćwiczenia leksykalne i gramatyczne oraz zapoznanie uczniów z elementami kultury i historii starożytnej. Numerologia (1 godzina tygodniowo) Uczniowie w ramach teorii poznają definicje numerologii, podstawowe systemy numerologiczne i znaczenie poszczególnych liczb oraz poznają sylwetki słynnych sumerologów i ich osiągnięcia. W ramach zajęć praktycznych sporządzają swój portret numerologiczny i w ten sposób jeszcze bardziej poznają wpływ liczb na własne życie. Obrona przed Czarną Magią (1 godzina tygodniowo) Uczeń poznaje różnice między białą, a czarną magią, zapoznaje się z sposobami walki z najpopularniejszymi czarnomagicznymi stworzeniami, uczy się wyciągać wnioski i sam interpretować wybrane pojęcia i podziały magii. W ramach zajęć praktycznych adept ma możliwość w praktyce wypróbować swoje zdolności pojedynkowania się i walki z wybranymi istotami czarnomagicznymi. Opieka Nad Magicznymi Stworzeniami (1 godzina tygodniowo) W ramach zajęć teoretycznych uczeń nabywa wiedzę odnośnie wszelkich praw i konwencji ustanowionych przez Ministerstwo Magii wobec Magicznych Stworzeń. Zapoznaje się z podstawowymi informacjami odnośnie wybranych gatunków, w tym także z ich klasyfikacją i systematyką. W ramach zajęć praktycznych adept ma możliwość spróbowania własnych sił w opiece nad wybranymi przez nauczyciela stworzeniami. Starożytne Runy (1 godzina tygodniowo) W ramach zajęć teoretycznych uczeń poznaje podobieństwa i różnice pomiędzy poszczególnymi alfabetami runicznymi. Uczy się o historii run oraz ich praktycznym zastosowaniu. Na zajęciach praktycznych dokonuje analizy i interpretacji różnych rozkładów runicznych oraz tłumaczeń prostych tekstów na język runiczny. Transmutacja (1 godzina tygodniowo) Na zajęciach teoretycznych uczniowie poznają definicje podstawowych pojęć związanych z transmutacją. Uczą się o jej rodzajach oraz wykonują zadania obliczeniowe. Poznają podstawowe koncepcje dotyczące przemian transmutacyjnych. Na zajęciach praktycznych doskonalą zaklęcia wykorzystywane w transmutacji i dokonują prostych przemian małych przedmiotów. Wróżbiarstwo (1 godzina tygodniowo) Uczeń zdobywa teoretyczną wiedze o kodeksie dotyczącym dobrego wróżbity. Poznaje historie najważniejszych wróżbitów na przestrzeni dziejów oraz podstawy różnych technik wróżbiarskich. W ramach zajęć praktycznych rozwiązuje zadania i dokonuje interpretacji przyszłości za pomocą wybranych przez nauczyciela technik wróżbiarskich. Zaklęcia (1 godzina tygodniowo) Na zajęciach teoretycznych uczeń dowiaduje się o podstawach właściwego użycia różdżki, poznaje również konsekwencje nie właściwego użycia czarów. Poznaje sylwetki wielkich twórców zaklęć, a także dokonane przez nich podziały czarów. W ramach zajęć praktycznych uczy się wykonywania najpopularniejszych zaklęć z różnych grup lecznicze, waleczne, stałe itd. Zielarstwo (1 godzina tygodniowo) Uczeń zdobywa wiedzę teoretyczną na temat cech jakimi powinien być obdarzony dobry zielarz, uczy się o jakich porach i jakie części roślin najlepiej zbierać. Poznaje zastosowanie roślin w zielarstwie oraz w innych magicznych dziedzinach. W ramach zajęć praktycznych poznaje wybrane gatunki ziół i roślin oraz uczy się ich właściwej ich pielęgnacji. §3. Zagadnienia realizowane w poszczególnych semestrach mogą lekko odbiegać od przedstawionych powyżej w zależności od planu nauczania przedłożonego dyrekcji przez konkretnych nauczycieli.
W przypadku znalezienie odpowiedniej liczby chętnych uczniów dyrekcja zapewni odpowiedniego opiekuna pod okiem, którego uczniowie będą mogli trenować swoje umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia pojedynków. Zajęcia te są zupełnie nieobowiązkowe. Uczniowie na nie uczęszczający poza umiejętnościami praktycznymi mają okazje zdobycia dodatkowych punktów i certyfikatów. Koła Przedmiotowe (1 godzina tygodniowo) Po zebraniu odpowiedniej liczby chętnych (10 osób) i wyrażeniu chęci przez nauczyciela prowadzącego dyrekcja dopuszcza możliwość zrealizowania dowolnej ilości kół przedmiotowych. W ramach powyższych zajęć realizowany jest materiał w szerszym zakresie niż obejmujący podstawę programową.
Zarząd Howartu oraz Dyrekcję Szkoły Magii HP School w składzie: Sara Lancaster & Bellatriks Recendiforce & Desmond Dayne & Lily Dayne & Eleonora Malfoy & Grianne Ohmsford-Dayne HP School, dn. 10 marca 2014
|