gryffindor hufflepuff ravenclaw slytherin glowna
1423
5882
10147
6305

Awantura o Punkty - kategorie

Kategorie dostępne w Awanturze o Punkty:

KATEGORIA RUNDA I RUNDA II
ASTRONOMIA + +
CIEKAWOSTKI + +
CZARNA MAGIA + +
CZARNA SKRZYNKA* - +
ELIKSIRY + +
"HARRY POTTER" + +
HISTORIA MAGII + +
JEDEN NA JEDNEGO** - +
ŁACINA + +
NUMEROLOGIA + +
OBRONA PRZED CZARNĄ MAGIĄ + +
OPIEKA NAD MAGICZNYMI STWORZENIAMI + +
PODPOWIEDŹ*** + +
QUIDDITCH + +
ROWLING + +
RUNY + +
ŚWIAT MUGOLI + +
TRANSMUTACJA + +
ZAKLĘCIA + +
ZIELARSTWO + +

Kategoria Czarna Skrzynka

Kategoria ta nie jest liczona jako pytanie, jednak obowiązują tu takie same zasady licytacji jak w przypadku zwykłego pytania. Drużyna, która wygra licytację, wchodzi w posiadanie zawartości czarnej skrzynki, niezależnie od końcowego rezultatu gry.

W czarnej skrzynce mogą znajdować się punkty bądź galeony czy też symboliczny "ogórek kiszony" (nic).

Zawartość czarnej skrzynki jest ujawniana dopiero po zakończeniu turnieju.

 

Kategoria Jeden na Jednego

Po wylosowaniu tej kategorii z puli każdej dryżyny pobiera się 10 punktów. Kapitanowie obu drużyn wybierają po jednym reprezentancie. Reprezentanci otrzymują planszę z siedmioma proponowanymi kategoriami, po czym na zmianę eliminują po jednej kategorii, do momentu aż zostanie tylko jedna - jest to dziedzina, której dotyczyć będzie pytanie. Eliminację kategorii rozpoczyna drużyna Mistrzów. W przypadku, gdy drużyna nie ma 10 punktów na swoim koncie, pobiera się całą jego zawartość.

Po zadaniu pytania reprezentanci sygnalizują chęć udzielenia odpowiedzi poprzez wpisanie na czat główny symbolu gwiazdki (*). Na pytanie odpowiada tylko jeden z reprezentantów - ten, który jako pierwszy wpisze symbol *.  Od momentu odczytania pytania reprezentant ma 30 sekund na udzielenie odpowiedzi.

Jeśli odpowiedź będzie poprawna, na konto drużyny reprezentanta trafiają wszystkie punkty z puli pytania. W przypadku błędnej odpowiedzi punkty trafiają do puli następnego pytania, a odpowiadający reprezentant siada na ławkę rezerwowych, z której może wykupić go drużyna (cena jest indywidualnie uzgadniana z prowadzącym). Dopóki zawodnik znajduje się na ławce rezerwowych, czas udzielania odpowiedzi na pytania kierowane do jego drużyny jest skrócony o 5 sekund.

 

Kategoria Podpowiedź

Kategoria ta nie jest liczona jako pytanie, jednak obowiązują tu takie same zasady licytacji jak w przypadku zwykłego pytania. Drużyna, która wygra licytację może jednorazowo poprosić o podpowiedź (cztery warianty odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawidłowa) do dowolnego pytania, bez konieczności jej ponownego wykupywania.