0
0
0
42

Regulamin pisania newsów



§ 1. News musi być napisany z zachowaniem wszelkich zasad poprawności językowej (m.in.gramatyka, ortografia, interpunkcja).

§ 2. Pisząc newsy należy zadbać o  estetykę oraz o jasny i spójny przekaz informacji.

§ 3. Newsy mogą dotyczyć tylko i wyłącznie wydarzeń związanych z życiem szkoły olimpiady/konkursy/oceny oraz inne, po wcześniejszym porozumieniu z dyrekcją szkoły.

§ 4. News powinien mieć formę oficjalną, zabrania się używania wszelkich emotikon.

 § 5. W głównej części newsa należy umieszczać jedynie streszczenie informacji, dłuższe treści należy zamieszczać w dalszej części newsa. Wyjątek stanowią oceny końcowe, wyniki olimpiad czy zadania konkursowe, które nie zaburzają estetyki strony -  mogą one zostać dodane do głównej części newsa.

 § 6. Na początku każdego newsa powinien znajdować się obrazek wykonany i zatwierdzony przez Dyrekcje szkoły. (Obrazki do newsów)

 § 7. Zabrania się umieszczania w newsach własnych grafik, które nie zostały wcześniej zatwierdzone przez dyrekcję szkoły.

 § 8. News może zawierać wyłącznie jeden obrazek "do newsów", każdą kolejną informacje należy umieścić w oddzielnym newsie.

 § 9. Temat newsa jak i jego treść winien być napisany standardowym kolorem czcionki.

§ 10. Zamieszczane w newsach listy uczniów należy wypunktować, odpowiednio pokolorować (kolory domów) i ustawić po lewej stronie.

§ 11. Dopuszcza się używanie innego koloru czcionki celem wyróżnienia istotnych informacji.
  • Gryffindor (#F88158)
  • Hufflepuff (#FDD017)
  • Ravenclaw (#87CEEB)
  • Slytherin (#4E9258)
  • Nauczyciele (#CCCCCC)
  • Stażyści (#FE7F9C)
  • Inny 1 (#ACC5DB)

§ 12. News może zawierać podpis graficzny, musi on jednak zostać wcześniej skonsultowany z dyrekcją szkoły.

§ 13. Wszelkie odstępstwa od powyższego regulaminu będą karane punktami minusowymi do RN..